Czeka Cię aktualizacja wpisu lub wykreślenie z rejestru BDO? Dowiedz się, jak możesz to zrobić i w jakim terminie.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia podczas wypełniania wniosku o aktualizację, wyrejestrowanie z rejestru BDO lub składania jakichkolwiek innych dokumentów – podejmij współpracę z EMKA S.A. Jesteśmy profesjonalistami z wieloletnim doświadczeniem, którzy zajmą się dopełnieniem wszystkich formalności w Twoim imieniu! Zajmujemy się kompleksowym wsparciem naszych klientów we wskazanych czynnościach dotyczących obsługi systemu BDO. Dzięki automatyzacji procesów możesz zaoszczędzić czas i zredukować zbędny stres!
Aktualizacja w rejestrze BDO zaliczana jest do dodatkowych czynności, które podejmowane są przez podmioty znajdujące się w rejestrze. Wniosek aktualizacyjny składa się w sytuacji, w której zmienia się jakiekolwiek dane dotyczące podmiotu prowadzącego działalność. Wniosek dotyczący aktualizacji rejestru BDO należy złożyć w terminie do 30 dni od dokonania zmiany.
Zmiana może dotyczyć m.in.:
Jeżeli popełnisz błąd podczas wypełniania wniosku, zadbaj o jak najszybszą jego korektę. Wszystkie niepoprawne dane poprawisz dokonując aktualizacji wpisu. Za dokonanie zmian odpowiada Urząd Marszałkowski, który po wykonaniu zadania przesyła do przedsiębiorcy informację drogą elektroniczną.
Wykreślenie z rejestru BDO (wyrejestrowanie) odbywa się w momencie, w którym kończymy działalność gospodarczą. Jest to jednoznaczne z koniecznością wyrejestrowania przedsiębiorstwa z systemu BDO. W tej sytuacji masz 14 dni na złożenie stosownego wniosku oraz 7 dni na dostarczenie sprawozdania rocznego. Jednocześnie pamiętaj, że do wniosku o wykreślenie należy dołączyć dowód wpłaty w wysokości 10 zł.
Wniosek o wykreślenie z BDO składa się wyłącznie w przypadku trwałego zaprzestania wykonywania działalności wymagającej wpisu do BDO. Jeśli natomiast następuje zakończenie jednego z zakresów działalności – wystarczająca będzie aktualizacja wpisu.