Perguntas Frequentes (FAQ)

Jak wpisać papierowe KPO do systemu BDO?
Última atualização 4 anos atrás

Zgodnie z informacją ze strony rejestru BDO (data aktualizacji 2 czerwca 2020 r.) :

6 maja 2020 r. weszła w życie ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2

Ustawa dopuszcza prowadzenie ewidencji odpadów w formie papierowej do 31 grudnia 2020 r., o ile przekazujący odpady wystawi kartę przekazania odpadów (KPO) lub kartę przekazania odpadów komunalnych (KPOK) w tej formie.

Natomiast podmioty, które prowadzą dokumenty ewidencji w formie elektronicznej, za pomocą dedykowanego modułu w BDO, nadal mogą z niego korzystać, jednak w przypadku przejęcia odpadów od podmiotu na podstawie sporządzonej w formie papierowej KPO/KPOK powinny dodatkowo rozpocząć prowadzenie ewidencji również w takiej formie.

Podmioty zobowiązane do uzyskania wpisu w Rejestrze-BDO do momentu jego uzyskania, mogą jeszcze w 2020r. bez ww. wpisu prowadzić ewidencję odpadów w formie papierowej, pozostawiając jednocześnie na dokumentach ewidencyjnych puste pole z numerem rejestrowym.

Wzory dokumentów stosowane na potrzeby ewidencji odpadów sporządzanej w formie papierowej zostały określone w załącznikach nr 5a–5g do ustawy o odpadach (PDF 1.8 MB). Wzory dokumentów ewidencji w wersji edytowalnej dostępne są pod linkiem (DOCX 0.12 MB).

Nie wprowadzamy więc kart papierowych do BDO. Jeśli została wystawiona taka karta, należy ją zachować w dokumentacji wewnętrznej ewidencji.



Niniejsza strona korzysta z plików cookie

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
OK

A carregar ...