„Wielki Test Wiedzy o Klimacie”

„Wielki Test Wiedzy o Klimacie”

EMKA partnerem Wielkiego Testu Wiedzy o Klimacie, organizowanego przez „ Gazetę Wyborczą”.

 

W minionym tygodniu odbył się organizowany przez „ Gazetę Wyborczą” Wielki Test Wiedzy o Klimacie, którego partnerem w Trójmieście była EMKA Oil. Wydarzenie to odbyło się 26 listopada 2024 r. o godz. 10.30, a miejscem zmagań uczniów, zgłoszonych do rywalizacji, był Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, mieszczący się przy ul. Traugutta 79 w Gdańsku. Przeprowadzona w Gdańsku edycja Testu okazała się rekordowa, a wyłonienie najlepszej osoby wcale nie należało do najprostszych.

 

 

Czym jest „Wielki Test Wiedzy o Klimacie”?

„Wielki Test Wiedzy o Klimacie” to projekt edukacyjny organizowany przez „Gazetę Wyborczą”, którego celem jest umożliwienie uczniom szkół średnich sprawdzenia swojej wiedzy na temat ekologii i ochrony klimatu. Test odbył się tego samego dnia w kilku miejscach w Polsce, a wziąć w nim udział mogli zgłoszeni przez swoje szkoły uczniowie z Opola, Poznania, Trójmiasta, Warszawy, Wrocławia oraz aglomeracji śląskiej. Młodzież z tych regionów mogła równocześnie zmierzyć się z pytaniami związanymi z ekologią i ochroną środowiska. Ideą testu było nie tylko rozszerzenie ich wiedzy z zakresu ochrony środowiska, ale również umożliwienie zdobycia atrakcyjnych nagród. Na najlepszych uczestników czekały cenne nagrody, każdy uczestnik otrzymał imienny dyplom, a najlepsze szkoły otrzymały nagrody finansowe.

 

 

 

Rekord w Trójmieście

W trójmiejskiej edycji „Wielkiego Testu Wiedzy o Klimacie” uczestniczyło rekordowo 150 uczniów z 12 szkół średnich. Ze względu na ogromne zainteresowanie wydarzeniem, przeniesiono je do największej dostępnej auli na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Aula była wypełniona po brzegi, a liczba uczestników wzrosła o 31 w porównaniu z poprzednim rokiem. Wiadomo było także, że test będzie miał nowego zwycięzcę, gdyż Dominik Wałaszkowski, triumfator dwóch poprzednich edycji i uczeń Centrum Kształcenia Zawodowego i Ogólnokształcącego w Kartuzach, nie mógł tym razem brać udziału z powodu zbieżności terminu z olimpiadą tematyczną. Najlepiej z pytaniami przygotowanymi przez dziennikarzy „Gazety Wyborczej” poradziła sobie Helena Dalach z III LO w Gdyni, a do wyłonienia zwyciężczyni potrzebna była dogrywka.

 

 

Sześćdziesiąt pytań – także o UCO

Uczniowie mieli za zadanie zaznaczyć właściwą z trzech odpowiedzi na każde z 60 przygotowanych przez dziennikarzy pytań. Te dotyczyły rozmaitych kwestii, związanych z ochroną środowiska i zmianami klimatycznymi. Nie zabrakło zatem pytań o gazy cieplarniane, wpływające na globalne ocieplenie, kraj będący obecnie największym emitentem takich gazów, skład smogu czy też Gretę Thunberg. Także takie zagadnienia, jak neutralność klimatyczna, zakwaszenie oceanów czy nurt ekonomii ekologicznej nie mogły być obce tym, którzy chcieli zawalczyć o jak najwyższe lokaty. Ważna była także znajomość zasad funkcjonowania instalacji termicznego przekształcania odpadów.
Nie zabrakło także zagadnień, dotyczących zużytego oleju spożywczego (UCO). Jedno z pytań brzmiało: „Jakie jest jedno z głównych zastosowań zużytego oleju spożywczego w przemyśle?”, a wśród możliwych odpowiedzi były: A) produkcja biopaliw B) produkcja nawozów sztucznych oraz C) produkcja plastików. Inne pytanie dotyczyło tego, jakie są możliwe skutki wylania zużytego oleju spożywczego do gleby. I znów, uczniowie mieli do wyboru trzy opcje: szybszy rozwój roślin, zanieczyszczenie wód gruntowych albo zwiększenie zawartości minerałów w glebie.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Pinterest
Picture of Ewa Komuda-Milczarek
Ewa Komuda-Milczarek

Doświadczona specjalistka w dziedzinie marketingu, obecnie pełniąca funkcję Koordynatora ds. Marketingu w EMKA S.A. Z ponad 10-letnim stażem zawodowym, ma doświadczenie w analizie rynku i konkurencji, identyfikowaniu trendów, zarządzaniu kampaniami marketingowymi oraz tworzeniu i publikowaniu materiałów promujących markę na różnych platformach, w tym w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych. Ukończyła Warszawski Uniwersytet Medyczny, zdobywając tytuł magistra zdrowia publicznego, specjalizując się w zarządzaniu i marketingu w ochronie zdrowia. Jest osobą ambitną, zorientowaną na cele, skrupulatną i zaangażowaną w to, co robi.

Picture of Ewa Komuda-Milczarek
Ewa Komuda-Milczarek

Doświadczona specjalistka w dziedzinie marketingu, obecnie pełniąca funkcję Koordynatora ds. Marketingu w EMKA S.A. Z ponad 10-letnim stażem zawodowym, ma doświadczenie w analizie rynku i konkurencji, identyfikowaniu trendów, zarządzaniu kampaniami marketingowymi oraz tworzeniu i publikowaniu materiałów promujących markę na różnych platformach, w tym w mediach społecznościowych oraz na stronach internetowych. Ukończyła Warszawski Uniwersytet Medyczny, zdobywając tytuł magistra zdrowia publicznego, specjalizując się w zarządzaniu i marketingu w ochronie zdrowia. Jest osobą ambitną, zorientowaną na cele, skrupulatną i zaangażowaną w to, co robi.

Wyszukaj w artykułach
Blog
Newsletter
Dołacz do nas
Tech stack team

Może Ci się również spodobać

Rozszerzenie współpracy

Rozszerzenie współpracy

Nie tylko filtry i oleje. EMKA i Inter-Team rozszerzają usługę…

Zanieczyszczenie Powietrza

Zanieczyszczenie Powietrza

Niewidoczny wróg: zanieczyszczenie powietrza i jego drastyczne skutki. Jakie są…

Local Trends Sopot

Local Trends Sopot

W Sopocie po raz piąty odbył się Samorządowy Kongres Finansowy,…

Skip to content