

Mając na uwadze troskę o środowisko naturalne, że flota EMKA S.A. wzbogaca się o auta elektryczne.
Każdego dnia nasi realizatorzy przemierzają wzdłuż i wszerz Polskę, by zapewnić bezpieczny odbiór i transport odpadów medycznych i weterynaryjnych do miejsca ich utylizacji. Setki samochodów pozwalają nam obsługiwać Klientów na terenie całego kraju, jednak równocześnie tak duża flota stanowi pewne wyzwanie. Mając na uwadze troskę o środowisko naturalne, z przyjemnością informujemy, że flota EMKA S.A. wzbogaciła się właśnie o pierwsze auto elektryczne, służące do odbioru odpadów medycznych!
Ekologicznie i ekonomicznie
„Wprowadzenie pierwszego elektrycznego samochodu do naszej floty to być może niewielki, ale bez wątpienia ważny krok w kierunku dekarbonizacji firmowej floty pojazdów” – podkreśla Karol Łazarczyk, Manager Floty w EMKA S.A. – „Dzięki temu nowoczesnemu rozwiązaniu nie tylko przyczyniamy się zmniejszenia emisji CO2, ale również dbamy o czystsze i zdrowsze jutro dla nas wszystkich. Zwłaszcza że w planach mamy dokonanie kolejnych zmian w naszej flocie, by poruszające się po drogach samochody z logo EMKA S.A. jeszcze bardziej przyczyniały się do poprawy jakości środowiska i stanu naszej planety” – przyznaje.
Mercedes eSprinter Furgon – pierwszy „elektryk” w EMKA S.A.
Choć wybór elektrycznego samochodu dostawczego, pozwalającego bezpiecznie transportować odpady medyczne i weterynaryjne nie należał do najłatwiejszych, ostatecznie w skład floty pojazdów EMKA S.A. dołączył Mercedes eSprinter Furgon. Pojazd ten przyciąga pełne podziwu spojrzenia, gdziekolwiek się pojawi. Charakterystyczny przód i płynnie przechodzące w siebie powierzchnie boczne nadają całości harmonijne proporcje, oferując tym samym atrakcyjny samochód dostawczy o dynamicznym charakterze. Kokpit eSprintera Furgonu gwarantuje realizatorowi komfortowe warunki pracy, zapewniając przejrzystość i przydatne schowki, a schludny design wnętrza sprawia dobre wrażenie.
eSprinter Furgon znacznie ułatwia pracę dzięki takiemu wyposażeniu, jak inteligentna rekuperacja, starannie zbalansowane programy jazdy i usługi łączności cyfrowej, które pomagają optymalnie wykorzystać dostępną pojemność akumulatora. Do wyboru są dwa poziomy silnika, trzy warianty akumulatorów wysokiego napięcia i dwa warianty długości. Zasięg elektryczny, oparty na symulacji dotyczącej cyklu WLTP, wynosi do 440 kilometrów, a podczas jazdy w terenie miejskim, zgodnie z symulacjami opartymi na cyklu miejskim WLTP, możliwy jest zasięg nawet do 530 kilometrów.